روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

زیبای خفته ی جزیره

زیبای خفته ی جزیره

زیبای خفته ی جزیره

در شب چهارم مردادماه سال ۱۳۴۵ کشتی کولا اف در مسیر بازگشت به یونان، در نزدیکی روستای باغو کیش از حرکت ایستاد و برای همیشه در خلیج فارس ماندگار شد. با به گل نشستن کشتی یونانی که حامل نفت بود خدمه مجبور به ترک کشتی شدند و بار آن نیز تخلیه شد.

هیچ کس تا به امروز نتوانسته دلیل به گل نشستن کشتی یونانی را کشف کند . برخی بر این باورند کشتی یونانی کیش به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی، نتوانسته راه را پیدا کند و به گل نشسته است. تلاش های زیادی برای بیرون کشیدن این کشتی غول پیکر جزیره کیش صورت گرفت ولی هیچکدام منجر به بیرون کشیدن کشتی از گل نشد.

سرانجام مسافران کشتی را ترک کردند. کشتی یونانی توانسته است در طی همین مدت زمان کم به یکی از مهمترین مکان ها برای گردشگران تبدیل شود، گردشگرانی که با ورود به کیش به غرب این جزیره می‌روند و عکس یادگاری خود را با کشتی می‌گیرند. عکسی که اگر در غروب آفتاب گرفته شود زیبایی دوچندان دارد و به عکسی فراموش نشدنی تبدیل می شود.


طی این مدت فرسایش بیش از اندازه آب شور بر پیکره کشتی ، آهن های این کشتی را خورده است. هر چند سال یک بار هم پایداری این کشتی کمتر می شود و هر بار بخشی از آن فرو می ریزد و کسی نمی داند تا چند سال دیگر گردشگران می توانند تصاویر آن را ثبت و ضبط کنند و به دیدنش تا خلیج فارس بیایند.


 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد