روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

سرو غذا در هواپیما

سرو غذا در هواپیما

سرو غذا در هواپیما

کیفیت پذیرایی از مسافرین درطول پرواز و ایجاد رفاه وتامین نیازهای آنها ، در راستای  ارائه خدمات بهتر و رعایت استاندارهای بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است. در این میان شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز ضمن توجه به کیفیت و سلامت مواد غذایی درصدد ارائه غذاهای متنوع و خوشمزه هستند تا پروازهایی دلنشین را برای مسافران خود فراهم نمایند.
به همین منظور ارائه خدمات و سرویس های پروازی به مسافران در شرکتهای هواپیمایی به عهده بخشی بنام "کترینگ" قرار گرفته است. برخلاف تصور برخی افراد که فکر میکنند داخل هواپیما آشپزخانه وجود دارد ، بخش کترینگ روی زمین است و هر شرکت هواپیمایی کترینگ ویژه خود را دارد.در کترینگ مواد اولیه مرغوب انتخاب شده و غذاها بر اساس روشهای نوین تهیه میگردد و در داخل گرم نگهدارنده ها وارد هواپیما میشود.
ارائه نوع سرویس های غذایی با توجه به نوع پرواز ،ساعت پرواز ، کلاس پروازی و مدت زمان آن تعیین میگردد. بنابراین با توجه به طول زمان پروازهای داخلی ایرانی که چندان طولانی نیستند و تقریبا کوتاه مدت به حساب می آیند ، شیرینی ها و ساندویچ ها از نظر زمان صرف کمتر ، هضم ساده تر و حجم کمتر، مناسبترین گروه غذایی برای سرو می باشند.
نوع پذیرایی در پروازهای داخلی بر اساس ساعت حرکت به این صورت است که :
ساعت 4:00 تا 9:00 ....................................صبحانه
ساعت 9:00 تا  11:00.................................میان وعده
ساعت  11:00تا  14:45.................................ناهار
ساعت14:45تا18:00...................................میان وعده
ساعت 18:00تا 23:59...................................شام
ساعت00:00تا 4:00....................................میان وعده
در وعده صبحانه ، چای یا قهوه یا آبمیوه پذیرایی میشود و در پـــروازهای طولانی تر از دو ساعت علاوه بــــر چای و قهوه، آبمیوه نیز سرو می گردد.
میان وعده ها معمولا شامل آبمیوه به همراه یکی از اقلام اسنک، شیرینی یا کیک، پسته یا بادام، یک نوع میوه و یا دسرهای آماده می باشد.
ناهار و شام در پروازهای داخلی کوتاه مدت بصورت غذای سرد به همراه آبمیوه ارائه می شود و در برخی پروازهای طولانی تر با غذای گرم از مسافران پذیرایی میشود.
در برخی پروازها ، امکان خرید بلیط در کلاس پروازی بیزینس وجود دارد در این پروازها مسافران بیزینس کلاس ، منوی غذایی ویژه‌ای در اختیار خواهند داشت که می‌توانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند. همچنین میهمانان این کابین با دسرها و نوشیدنی‌های خوش‌طعم در طول پرواز پذیرایی می‌شوند. انواع نان و شیرینی، میوه‌های تازه فصلی، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، بستنی و غذاهای متنوع را در منو غذایی بیزینس کلاس می‌توان انتخاب کرد.

هرچند که کترینگ ایرلاین ها ، نوع و کیفیت غذاها و نحوه سرو کردن وعده های غذایی برای مسافران در پروازهای داخلی در زمان انتخاب ایرلاین و خرید بلیط هواپیما چندان مورد توجه افراد قرار نمی گیرد اما در جهت بهبود و ارتقاء سطح خدمات در بازار رقابتی، چند سالی است که به طور ویژه در دستور کار شرکتهای هواپیمایی قرار گرفته است .

 

کارت تخفیف برای تفریحات جزیره کیش

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد