روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

11 نکته کاربردی در بستن چمدان سفر

11 نکته کاربردی در بستن چمدان سفر

11 نکته کاربردی در بستن چمدان سفر

 

 

1- تهیه فهرستی از وسایل مورد نیاز برای گذاشتن در چمدان: فهرستی از اقلام ضروری روزمره برای سفرتان را تهیه کنید. این گونه موقع آماده کردن چمدان، با خیال راحت می توانید چک کنید که آیا همه وسایل مورد نیاز را برداشته اید یا نه.


۲-چک کردن آب و هوای مقصد قبل از سفر : چک کردن وضعیت آب وهوایی مقصد قبل از سفر جزوی از ضرورت‌ها به شمار می‌آید اگر مقصد سرد است سعی کنید لباس‌های گرم با ضخامت کمتر را در چمدان قرار داده و لباس‌های ضخیم‌تر را بپوشید. اگر در مقصد سفرتان هوا گرم است سعی کنید لباس‌های بدون آستین با خود همراه کنید. این لباس‌ها جای کمتری از چمدان شما می‌گیرند. البته پیشنهاد می شود همیشه خودتان را برای رویارویی با بدترین‌ وضعیت جوی آماده کنید تا غافلگیر نشوید ،مانند همراه داشتن یک بارانی.


۳- راهکارهای مناسب جهت جای دادن لباس‌ها در چمدان: بهترین کار این است که پیراهن‌ها و لباس‌هایی که چروک می‌شوند را تا کنید و لباس‌هایی مانند تی‌شرت یا شال یا لباس های راحتی که کمتر چروک می‌شوند را لوله کنید. بهتر است ابتدا وسایل و لباس‌های اصلی را در چمدان قرار دهید و سپس پوشاک لوله شده را در فضاهای خالی جای دهید. برای برطرف کردن مشکل چروک لباس‌ها نیز می‌توانید از اسپری‌های ضد چروک استفاده کنید. 


۴-پیدا کردن فضای مرده چمدان : در هنگام بسته بندی، نیاز دارید که از کوچکترین فضای موجود در چمدان هم استفاده کنید.مثلا میتوانید جوراب ها را در کفش خود قرار دهید.


۵-چمدان خوشبو : به ویژه اگر سفری طولانی را در پیش داشته باشید. با همراه بردن کیسه ای کوچک از گل های خشک یا ورقه های نرم کننده پارچه، رایحه معطر لباس های خود را در طول سفر حفظ کنید.


۶-استفاده از کیسه های زیپ دار: اگر می خواهید بسته بندی وسایلتان منظم باشد می توانید از کیسه های پلاستیکی زیپ دار استفاده کنید. می توانید وسایل الکترونیکی مثل شارژر گوشی، شارژر دوربین، هدفون، وسایل کوچکی که در هنگام بازگشت به خانه لازمتان می شود (کلید خانه، بلیت پارکینگ، کلیدهای ماشین)، قرص و دارو، وسایل بهداشتی دستی و سایر اکسسوری های خرد و ریز را در آن ها نگهداری کنید.


۷- نوارهای پلاستیکی : برای جلوگیری از نشت بطری های مایعات مانند شامپو یا لوسیون ها درب آن ها را باز کنید و لایه ای از نوار پلاستیکی روی بطری قرار دهید و دوباره درب آن را ببندید حالا می توانید بدون نگرانی از تراوش مایعات سفر کنید.


۸-لیبل چمدان: در هنگام جستجو برای چمدانتان در فرودگاه، احتمالاً چمدان های زیادی شبیه به مال شما وجود خواهد داشت. چمدان خود را با تگ های خاص با دقت لیبل بزنید و یاآن را با روبان، استیکرتزئین کنید تا بلافاصله قابل تشخیص باشد. و اسم و شماره تلفن خود را در چمدان قرار دهید.


۹-همراه داشتن کیف دستی مناسب: بعضی وقت ها چمدان ها در فرودگاه گم می شوند. حتماً وسایل ارزشمند خود را مانند مدارک شناسایی و پول ، در کیف دستی خود قرار دهید و همیشه یک دست لباس نیز در کیف دستی تان داشته باشید.


۱۰-چک کردن وزن چمدان: اگر با هواپیما سفر می‌کنید از قبل در مورد میزان بار مجاز هواپیمایی و بلیت خود مطمئن شوید. اگر بیشتر از حد مجاز بار به همراه دارید چمدان خود را سبک‌تر کنید.


۱۱-محافظت از اجسام شکننده :اگر وسایل شیشه‌ای در چمدان قرار می‌دهید حتماً آن را با روزنامه یا تکه‌ای پارچه بپیچید تا نشکند. اصلاً خوشحال نمی‌شوید اگر شیشه ادکلنتان در چمدان خرد شود.

 

 در این مطلب تقریباً به اکثر نکات کاربردی و قلق‌های بستن چمدان برای سفر اشاره کردیم. بهترین کار این است که نکات ذکرشده را با تجربیات خود ترکیب کرده و بر اساس نیاز خود از این راهکارها استفاده کنید.

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد