روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

حفظ محیط زیست در سفر

حفظ محیط زیست در سفر

حفظ محیط زیست در سفر


 آیا می دانستید حمل و نقل گردشگران، یکی از منابع کلیدی انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان است؟ شما می توانید در سفرهای خود از مکان هایی که بازدید می کنید محافظت نمایید. محافظت نه تنها برای خود و مسافران آینده، بلکه برای کسانی که در آنجا زندگی می کنند.

چگونه در سفر، کمتر به محیط زیست آسیب برسانیم؟


۱- عبور از مسیرهای از پیش تعیین شده 
هنگام سفر به طبیعت از مسیرهایی عبور کنیم که کمتر باعث فرسایش جاده و جاذبه های طبیعی اطراف جاده شویم . بیشتر به طبیعت توجه کنیم و ازآسیب رساندن به درختان و گیاهان بپرهیزیم و فراموش نکنیم که ما به درختان نیازمندیم.

 

۲- گردش در شهر با اتوبوس و دوچرخه 
یکی از مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی یا پیاده روی این است که اولا و مهمتر از همه، این روش مطمئن ترین راه برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای است. ثانیا، اتوبوس یا دوچرخه محلی به لحاظ اقتصادی به ما کمک می کند تا صرفه جویی در هزینه ها داشته باشیم. سوما در این گونه گردش ها امکان این را پیدا می کنیم تا با آدم ها و فرهنگ های بیشتری آشنا شویم که این یک بازی برد-برد برای ماست.

 

3- جمع آوری زباله‌ها 
یادمان باشد هنگام سفر به طبیعت کیسه هایی را جهت جمع آوری زباله‌های تولید شده به همراه داشته باشیم ، چون سال‌ها طول می‌کشد تا این زباله‌ها خصوصا زباله های پلاستیکی در طبیعت تجزیه شوند. با این کار به ظاهر ساده میتوانیم کمک زیادی به حفظ محیط زیست کنیم.

 

4- به خاطر سپردن نکات ساده 
به یاد آوردن چیزهای ساده ای که در خانه خودمان انجام می دهیم و انجام آن ها در سفر کار سختی نیست. برخی از اقدامات ساده صرفه جویی در انرژی، در هنگام سفر همانند کوتاه کردن مدت زمان استحمام، بستن شیر آب در حال مسواک زدن و شستن صورت ، خاموش کردن چراغ های غیرضروری، تهویه، لوازم الکترونیکی، گرمایشی و سرمایشی قبل از ترک کردن اتاق و استفاده از دستمال و حوله های چند بار مصرف به جای یکبار مصرف و یا شستشوی هر روز آن ها سبب کاهش آسیب محیط زیست می شود.
و یادمان باشد

              فقط یک زمین داریم         آن را از بین نبریم

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد