روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

تاثیرات مثبت سفر با خانواده

تاثیرات مثبت سفر با خانواده

تاثیرات مثبت سفر با خانواده

 

تاثیرات مثبت مسافرت با خانواده

بدون شک مهمترین رکن هر جامعه ای خانواده است و مسافرت با خانواده تاثیرات روحی و روانی مثبتی دارد که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن باشد .گاهی آنقدر در کارهای روزانه مان غرق می شویم که یادمان می‌رود نیاز به استراحت داریم  و باید برای خانواده و خودمان وقت بگذاریم. در اینجا بعضی از تاثیرات مسافرت به همراه خانواده و عزیزان را یادآور میشویم.

رسیدن به آرامش

سفرهای خانوادگی باعث رسیدن به آرامش ذهنی و جسمی می‌شود. ما را برای مدتی از زندگی عادی و مشغله‌هایمان دور می‌کند. ممکن است ما در سفر استرس‌هایی داشته باشیم ولی این یک استرس مثبت است. همچنین وجود افراد خانواده در کنارمان باعث کاهش استرس می شود و حقیقتاً احساس خوشبختی و نشاط می کنیم.

کسب تجربه

سفر باعث می‌شود ما بدون فکر کردن به وظایف و مسئولیت‌هایمان و فارغ از همه چیز وقت بیشتری را با خانواده بگذرانیم و همچنین می‌توانیم همه باهم صبحانه، ناهار و شام صرف کنیم و راجع به مشکلات و مسائلمان صحبت کنیم. همچنین می‌توانیم راجع به رویاهای فرزندانمان بیشتر بدانیم و دانستن و بیان تجربیات می‌تواند باعث رشد و پیشرفت اعضای خانواده شود.

انعطاف پذیری

در سفرهای خانوادگی به انعطاف پذیری بیشتری نیاز داریم. از انتخاب موسیقی در ماشین گرفته تا انتخاب رستوران و محل اقامت؛ کودکان و سالمندان علاقه چندانی به نشستن طولانی مدت در ماشین ندارند پس فکری برای سرگرم کردن آنها در ماشین بکنید.

خاطره سازی

به‌طور قطع سفر با افراد خانواده، خاطره‌انگیز و جذاب است، زیرا تعداد فعالیت‌های گروهی در طول سفر بیشتر است و خاطرات خوبی از آنها به جا می‌ماند. وجود این خاطرات می‌تواند نعمت بزرگی در استحکام روابط میان ما باشد. 

چه چیز جذابتر از اینکه در سفر با بهترینهای زندگی مان گفتگو کنیم ، خوش بگذرانیم ، بلند بلند بخندیم و این لحظات شاد و به یادماندنی را در دفتر خاطرات‌مان بنویسیم، عکس‌های دست‌جمعی بگیریم و در آلبوم خانوادگی‌مان بگذاریم، تا بعدها بتوانیم از آن خاطرات بخوبی یاد کنیم. 

همچنین همراه یکدیگر به بازار برویم، سوغاتی بخریم و آن را در گوشه‌ای از اتاق مان بگذاریم تا با دیدن آن سوغاتی‌ها به یاد آن روزهای خوش بیفتیم. 

 

و در پایان، اگر در طول سفر ناراحتی، کدورتی پیش آمد، باید تلاش کنیم به طرفین بفهمانیم‌ مسبب ناراحتی پیش آمده هر دو طرف بوده‌اند و منشأ آن تنها سوءتفاهم بوده است. این کار سبب پایان گرفتن بحث‌ها و روآوردن افراد به گفت‌وگو می‌شود. توصیه می‌شود‌ در سفر از پیش کشیدن بحث‌هایی مثل بحث‌های سیاسی، مذهبی، مالی و… خودداری کرده و ‌ فقط سعی کنیم اوقات خوب و خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنیم. 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد