روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

دوچرخه سواری در کیش

دوچرخه سواری در کیش

دوچرخه سواری در کیش

دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش هوازی بسیار مفید و پرطرفدار شناخته میشود بطوریکه فواید آن به تعداد راههایی است که با دوچرخه میتوانید طی کنید. در این صفحه تعدادی ازاین مزایا را برایتان عنوان میکنیم تا بدانید که هرچه سریعتر باید به سراغ دوچرخه تان بروید.
1-    تقویت کننده سلامت روان : ورزش موجب آزاد شدن آدرنالین واندروفین شده و اعتماد بنفس را تقویت میکند. دوچرخه‌سواری، فعالیت بدنی را با بیرون رفتن و تماشای مناظر جدید ترکیب می‌کند. می‌توانید تنهایی دوچرخه‌سواری کنید و به نگرانی‌ها و دغدغه‌های ذهنی خود پایان دهید یا گروهی دوچرخه‌سواری کرده و با افراد بیشتری معاشرت کنید.
2-    کاهش وزن : برای کم کردن وزن ساده‌ترین معادله این است: «مقدار کالری خروجی باید از مقدار کالری ورودی بیشتر باشد». یعنی برای وزن کم کردن، کالری‌ای که می‌سوزانید باید بیشتر از کالری‌ای باشد که مصرف می‌کنید. دوچرخه‌سواری بسته به شدت آن و وزن دوچرخه‌سوار، بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت می‌سوزاند.
3-    عضله سازی : دوچرخه‌سواری فقط چربی نمی‌سوزاند، بلکه عضله هم می‌سازد، به‌ ویژه ماهیچهٔ سرینی بزرگ، ماهیچهٔ همسترینگ، ماهیچهٔ چهارسر ران و ماهیچه‌های پشت پا. 
4-    تقویت سیستم ایمنی بدن : ورزش سبک می‌تواند با افزایش تولید پروتئین‌های ضروری و بیدار کردنِ گلبول‌های سفید تنبل، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.
5-    افزایش سلامت مغز: همیشه ورزش را با سلامت مغز ارتباط داده‌اند؛ و همین‌طور، با کاهش تغییرات شناختی که می‌توانند ما را در سال‌های آینده در مقابل زوال عقل (Dementia) آسیب‌پذیر کنند.
6-    افزایش طول عمر: تمرینات منظم هوازی نه تنها از پیش آمدن شرایط خطرناک مانند بیماری های قلبی عروقی، چاقی مفرط، دیابت، و حتی سرطان جلوگیری می‌کند؛ بلکه بازسازی سلولی در بدن را نیز تقویت می‌کند. بنابراین، اثرات پیری در بدن دیرتر ظاهر می‌شوند. افرادی که به طور منظم ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه سواری یا دو انجام می‌دهند، در مقایسه با بقیه افراد بیشتر عمر کرده و زندگی سالمتری دارند.
7-    کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان : دوچرخه‌سواری ضربان قلب را بالا می‌برد؛ یعنی کمک می‌کند تا خون به تمام نقاط بدن برسد و کالری هم می‌سوزاند. در نتیجه دوچرخه‌سواری جزو ورزش‌هایی است که معمولا برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان توصیه می‌شوند.


چه کسانی نباید دوچرخه سواری کنند؟
در نظرداشته باشید که شروع به دوچرخه سواری نیاز به سلامت کلی بدن هم دارد. چون فعالیتی است که تمامی بدن را از جمله مفاصل و عضلات را درگیر می کند. پس افرادی که از درد زانو رنج می برند یا عضلات قدامی ران (چهارسر) ضعیفی دارند، بهتر است در ابتدا با تمرینات ساده تری این عضله ها را تقویت کنند و سپس این ورزش را شروع کنند.
 هنگام دوچرخه سواری حتما ارتفاع آن را طوری تنظیم کنید که حین رکاب زدن زانو بیش از اندازه خم نشود (زانو حین رکاب زدن از سطح نشیمنگاه بالاتر نرود) و روی زین احساس راحتی داشته باشید.

برای انجام ورزش دوچرخه‌سواری فقط در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی محدودیت وجود دارد، آن هم در شرایطی که نارسایی خاصی دارند. این‌ افراد در هوای آلوده نباید دوچرخه‌سواری کنند. در بقیه موارد که شخص مشکلی در مفاصل زانو، مچ‌ پا و لگن ندارد، انجام این کار خیلی هم مفید است.
در سفر به جزیره کیش یکی از مفرح ترین تفریحات دوچرخه سواری است . مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر زیبا، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس های هنری بگیرید.
نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که میتوانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد