روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ (به جز ایام تعطیل)

10 دلیل محبوبیت قطار

10 دلیل محبوبیت قطار

10 دلیل محبوبیت قطار


یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه‌ عمومی سفر، قطار است. در سفر با قطار نگرانی بابت ترافیک جاده و تغییربرنامه‌ سفربدلیل وضع آب‌وهوا نخواهید داشت؛ چون در تمام شرایط جوّی و آب‌وهوایی قطارها روی ریل حرکت می‌کنند.علاوه برضریب امینت سفر که در مورد قطار از درصد بالایی برخوردار است ، امکانات زیادی وجود دارد که سبب میشود افراد زیادی قطار را برای سفر خود انتخاب کنند. از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
1- حمل بار زیاد
مهم‌ترین خدمت قطار که ممکن است شما از آن بی اطلاع باشید، امکان تحویل بار به بخش توشه‌ی قطار است. یعنی شما می‌توانید کیف و لوازم ضرروی خود در زمان حضور در قطار را به داخل کوپه ببرید و بار اضافی و حجیم خود را به توشه‌ی‌ قطار تحویل دهید.
نکته مهم: فقط به یاد داشته باشید که باری که به توشه می‌سپارید، نباید وزنی بیشتر از ۲۰۰ کیلوگرم باشد.
2- خودروی خود را با قطار ببرید
یکی دیگر از خدمات جذاب قطار، امکان حمل خودرو است. یعنی می‌توانید مسافتهای طولانی را بدون حتی یک بار دنده و کلاچ عوض کردن، در کوپه راحت بنشینید و در عین حال شهر مقصد را با خودروی شخصی خودتان بگردید.
در حال حاضر می‌توانید در تمام مسیرهای رفت و برگشت این خطوط از خدمات واگن حمل خودرو استفاده کنید.
3-  گرم کردن غذای مسافر در قطار
در بعضی از قطارهای رجا و قطارهای شرکت‌های خصوصی در هر واگن یک مایکروفر برای گرم کردن غذا و استفاده‌ی مسافران قرار داده شده است. بنابراین اگر اهل استفاده از غذای بیرون نیستید و ترجیح می‌دهید از خانه با خودتان غذا ببرید، می‌توانید از مایکروفر استفاده کنید.
4- فیلم تماشا کنید و موسیقی گوش کنید
یکی از امکانات جذاب در بعضی از قطارها اینست که می‌توانید در کوپه فیلم تماشا کنید و موسیقی گوش کنید. خیلی از قطارها دارای مانیتور هستند. مثلا قطارهای نور، زندگی، غزال، توربوترن، سیمرغ، سبز، مارال، طوس و فدک از جمله قطارهایی هستند که می‌توانید در طول سفر حسابی خودتان را سرگرم کنید.
5-غذا در رستوران قطار 
بیشتر قطارها یک واگن را به رستوران یا واحد مهمانداری اختصاص می‌دهند. بنابراین می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی به رستوران قطار بروید. واحد مهمانداری هم همیشه آماده است تا سفارش غذا و نوشیدنی را به کوپه‌ی شما برساند.
6-  انرژی الکتریسته همراه شماست
پریز برق یکی از خدمات قطار است که از گذشته در قطارها وجود داشته است. اگر با قطار سفر کرده باشید، احتمالا آن را در کوپه‌تان دیده‌اید. البته در گذشته بسیاری از این پریزها نمایشی بودند و کار نمی‌کردند. اما پریزهای امروزی قطارها واقعا برق دارند و اگر شارژر موبایل یا دیگر وسایل الکترونیک خود را همراه ببرید، مشکلی از بابت شارژ دستگاه نخواهید داشت.
8- امکان استفاده از هدفون
در قطارهایی که امکانات صوتی و تصویری دارند، شما می‌توانید از مهماندار قطار درخواست کنید برایتان هدفون بیاورد. اینطوری می‌توانید با دقت بیشتری تماشا کنید یا بشنوید. البته بعضی از مسافرانی که با صدای هنگام حرکت قطار مشکل دارند، از این ترفند برای نشنیدن آن استفاده می‌کنند.
8- سرویس بهداشتی قطار
تقریبا تمام قطارها امروزه هم سرویس بهداشتی ایرانی دارند و هم سرویس فرنگی علاوه براین بعضی از قطارهای امروزی مثل قطار توربوترن مشهد، در هر واگن کنار دستشویی یک واحد حمام هم دارند.
9-  کوپه‌ی مخصوص بانوان یا آقایان
اگر با خانواده سفر نمی‌کنید و دوست دارید در کوپه راحت باشید، این امکان را دارید که بلیط کوپه‌ی ویژه بانوان یا کوپه‌ی مخصوص آقایان را بگیرید. فقط فراموش نکنید اگر مادر هستید و با فرزندتان سفر می‌کنید، اگر فرزندتان پسر است و بالای ۶سال دارد، نمی‌تواند با کوپه‌ی مخصوص بانوان سفر کند.
10-  امکان حمل بار درب به درب
یک خدمت دیگر قطار که خیلی از ما درباره‌اش چیزی نمی‌دانیم، ارسال بار است. یعنی شما هم می‌توانید بار یا محموله‌تان را با قطار به مقصد مورد نظرتان بفرستید. می‌توانید از توشه بخواهید بار را از درب منزل شما تحویل بگیرد و در مقصد به شخص مورد نظر تحویل بدهد. محموله‌ها بیمه‌ی حوادث و آتش‌سوزی می‌شوند وقطعا از این موضوع آگاهی دارید که پول و طلا و اشیای قیمتی را به این روش ارسال نکنید.

 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد