روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ (به جز ایام تعطیل)

خواب راحت در سفر

خواب راحت در سفر

خواب راحت در سفر

اگر جزو افرادی هستید که اصطلاحا بد خواب گفته میشوید یعنی شرایط خاصی برای خوابیدن نیاز دارید یکی از نکاتی که در زمان سفرتان باید به آن توجه کنید کیفیت خواب است چرا که اگر نتوانید خوب بخوابید ، خستگی و کلافگی روز بعد باعث میشود نتوانید سرحال به گردش و کشف جاذبه های مقصد بپردازید و این موضوع در سفرهای کاری نمود بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین میتوانید با رعایت چند نکته ساده راحت بخوابید و اقامت لذت بخشی را تجربه کنید.

کجا بخوابیم؟
در این میان انتخاب محل اقامت از هرچیزی مهمتر است زیرا اگر هتل خود را در محله شلوغ و پر رفت و آمد انتخاب کنید مجبورید با سروصدای ترافیک و همهمه و بوق اتومبیل ها بیدار شوید . پس محل های دنج و خیابان های فرعی برای انتخاب محل اقامت مناسبترند.

خواب در گرما یا سرما ؟
دمای اتاق را در حالت اعتدال قراردهید زیرا گرمای زیاد شما را دچار کلافگی و سرما نیز عضلات را منقبض کرده و درهر دو حالت خواب راحت را از شما میگیرد. معمولا دمای بین 15 تا 23 درجه بهترین دما میباشد.

دوش آب گرم
دوش گرفتن یک ساعت قبل از خواب روش مناسبی است برای رساندن دمای بدنتان به دمای معتدل و ایجاد آرامش برای اعصاب و عضلات  و در نهایت لذت بردن از خوابی آرام به ویژه اگر لباس خواب راحت و مناسبی هم پوشیده باشید.

شام 
زمان و نوع غذایی که در وعده شام میل میکنید در کیفیت خواب شما بسیار تاثیرگذار است به طوریکه پیشنهاد پزشکان اینست فاصله بین صرف شام تا زمان خواب ، 3 تا 4 ساعت باشد و از خوردن غذاهای سنگین و پرکالری در وعده شام پرهیز نمایید.11 شب تا 7 صبح بهترین زمان خواب است.

موسیقی و خواب
تأثیر موسیقی آرامش‌بخش فوق العاده ست. موسیقی بودایی نوعی موسیقی است که از مناجات مختلف بودایی‌ها ساخته‌ شده است و برای مدیتیشن استفاده می‌شود. گوش دادن به این موسیقی، ابزاری عالی برای داشتن خوابی بهتر است. اگر موسیقی آرامش‌بخش در دسترس نداشتید، سکوت می‌تواند کمک کند تا سریع‌تر بخوابید و خوابتان با کیفیت و بدون بیداری‌های نیمه‌شب باشد.

لوازم الکترونیکی ممنوع

تماشای تلویزیون، انجام بازی‌های ویدیویی، استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روند خواب شما را مختل کند. بهتر است تمامی وسایل الکترونیکی را قطع و کامپیوتر و موبایل را از خود دور کنید تا بتوانید در آرامش و به‌ دور از حواس‌پرتی، خواب آرامی را داشته باشید.

گوش گیر و چشم بند دو وسیله کاربردی
گوش گیر و چشم بند دو وسلیه بسیار مفید برای کسانیست که خواب سبکی دارند . با داشتن این دو وسیله دیگر نگران این نیستید که با غریبه ای یا جمعی از دوستان هم اتاق باشید . میتوانید بدون نور و صدا آسوده بخوابید.

ساعتها دور از دسترس
ودر آخر یک نکته به ظاهر ساده اینست که چه قبل از اینکه به خواب بروید و چه در بیدار شدن های نیمه شب به ساعت نگاه نکنید و گذر زمان را چک نکنید تا دچار آشفتگی نشوید و اتفاقات روزانه و برنامه های فردا شما را درگیر نکند.

 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد