روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ (به جز ایام تعطیل)

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی

ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و ازجاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، آن را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و با محیط ۴۴ کیلومتر می‌باشد و با طولی در حدود ۱۵٫۴۵ کیلومتر و عرضی حدود ۷٫۵ کیلومتر، مساحتی معادل ۹۰ کیلومتر مربع دارد. فرودگاه بين المللی کيش در مرکز و در بخش مرتفع آن احداث شده است. 


آب و هوای کیش گرم و مرطوب بوده و آب و هوای جزیره تحت تأثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به شکل کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و درماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد.
هوای کیش در ماه های مهر تا فروردین، دارای گرمای ملایم ومطبوع است .از اردیبهشت تا مهر هوای کیش گرم و شرجی است و در اردیبهشت ماه هوای کیش تقریباً خشک و باد آن ملایم، خنک و نسیم وار بوده و در مجموع هوای آن بهاری و لطیف و شرایط زیست محیطی آن بسیار مطلوب است. دی ماه دارای کم ترین تبخیرو خنک ترین و خشک ترین ماه جزیره و مرداد ماه با بیش ترین میزان تبخیر و گرم ترین ماه جزیره است .
همچنین جزیرهٔ کیش فاقد رودخانه دائمی بوده و تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد.مسافت بین کیش تا تهران از راه هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر، تا بندرعباس ۲۵۰ کیلومتر، تا بندر لنگه ۹۰ کیلومتر و تا جزیره هندورابی ۲۸ کیلومتر است. همچنین نزدیکترین بندر ایران به جزیرهٔ کیش، بندر آفتاب می‌باشد که با این جزیره ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

1 نظر

  1. توسط reza| یکشنبه, 08 اردیبهشت 1398

    باسلام و خسته نباشیدخدمت شما سایت جامع و کاملی دارین ممنون از زحماتتون.

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد