روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

اگر قصد سفر با قطار دارید ، بخوانید

اگر قصد سفر با قطار دارید ، بخوانید

اگر قصد سفر با قطار دارید ، بخوانید


-بلیت سفر خود را از سایت های معتبر و یا آژانس های مسافرتی خریداری کرده و اگر احیاناً دارای معلولیت هستید حتماً به آژانس فروش بلیت اطلاع دهید. زیرا در بعضی از قطارها (مانند قطارهای ۵ ستاره فدک) امکان ارائه خدماتی مانند ویلچیر به مسافران وجود دارد.

– برای هرکس در قطار، صندلی خاصی در نظر گرفته شده است؛ در قطارهای کوپه ای هر صندلی در صورت نیاز، به تخت خواب تبدیل خواهد شد.

-پیش از سفرکردن با قطار بهتر است وقت خود را تنظیم کرده که دیر به راه آهن نرسید تا بتوانید قبل از حرکت ،جای خود را به راحتی پیدا کنید.

– از وسایل خود مراقبت کنید و از تحویل گرفتن چمدان های مشکوک از افراد ناشناس به صورت امانی بپرهیزید.

-از ایستگاهی که میخواهید در ان پیاده شوید مطلع باشید . نام ایستگاه را به خاطر بسپارید و قبل از سفر یا در ابتدای سوار شدن به قطار پرس و جو کنید که قطار چه ساعتی به مقصد می رسد.

– مراقبت از کودکان در سفرهای ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بعضی از کودکان علاقه مندند در راهروها بازی کنند و گاهی به سایر کوپه ها سرک بکشند؛ اجازه ندهید کودکانتان موجب سلب آسایش دیگران شوند و صندلی کودک را به او نشان دهید و تاکید کنید به اشتباه وارد کوپه دیگری نشود؛ همچنین از خواباندن کودکان در تخت های فوقانی به تنهایی جلوگیری کنید. زیرا به دلیل بدخوابی کودکان، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری ایجاد شود. در برخی از قطارها (مانند قطارهای ۵ ستاره فدک) در صورت نیاز می توانید گهواره برای کودکان زیر دو سال از مهماندار دریافت نمایید.

- گرچه در هنگام خستگی می‌توانید در راهروها قدم بزنید اما گاهی به دلیل بسته بودن فضا و مسافت طولانی سفرکردن با قطار کسل کننده می‌شود. موبایل یا تبلت خود را شارژ کرده یا کتابی همراه خود ببرید تا در طول سفر با آن ها اوقاتی را سپری کنید. در قطارهای ۵ ستاره شما می توانید از با دیدن فیلم و یا گوش دادن به موسیقی از طریق مانیتورهای هوشمند موجود در کوپه، اوقات خوشی را در طول سفر داشته باشید.

– در کنار تخت خواب ها میله محافظی قرار داده شده که لازم است در هنگام استراحت حتماً ضامن آن ها را بکشید تا به دلیل تکان های قطار ، به پایین سقوط نکنید.

– دستگیره ترمز خطر برای مواقع ضروری است از کشیدن بی موقع آن که موجب خسارت و پرداخت جریمه می‌شود، خودداری کنید.

– باتوجه به فرصت کم سوار و پیاده شدن درهنگام توقف قطار در میان راه، به کهنسالان کمک کنید تا از قطار جا نمانند.

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد