روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ (به جز ایام تعطیل)

7 نکته برای جلوگیری از بیماری در سفر

7 نکته برای جلوگیری از بیماری در سفر

7 نکته برای جلوگیری از بیماری در سفر

چگونه در سفر مریض نشویم؟


۱-شستن مداوم دست‌ها در سفر
یکی از عوامل اصلی بیماری‌زا در سفر آلودگی دست‌ها است. دست‌ها به دلیل تماس با وسایل و عوامل محیطی آلوده می‌تواند سر منشاء انتقال بیماری‌ها باشند. پس همیشه دستهایتان را بشوئید علی الخصوص قبل از صرف غذا.


۲-مسمومیت غذایی در سفر 
برای خوردن غذا در سفر همیشه رستوران‌هایی را انتخاب کنید که از نظر بهداشتی مورد تائید باشند در روزهای گرم از خوردن غذاهای چرب صرف نظر کنید و اگر با وسیله شخصی مسافرت می‌کنید می‌توانید با پختن غذا‌های ساده از مسمویت با غذاهای نامطمئن پیشگیری کرده و همچنین هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.


۳-استفاده از آب معدنی
اگر از آب شرب شهرهایی که سفر می‌کنید مطمئن نیستید حتماً آب معدنی به همراه داشته باشید.


۴-از خوردن پیاز در سفر غافل نشوید
پیاز علاوه بر اینکه ویتامین‌های زیادی دارد، توصیه شده با ورود به هر شهر از پیاز آن منطقه در کنار غذا استفاده کنید تا کمتر دچار بیماری شوید.


۵-واکسن بزنید
برای سفرهای طولانی مثل حج واکسن‌های مورد نیاز را بزنید البته هر جایی بسته به شرایط و محیطی که دارد نیازمند نوع خاص از واکسن است.


۶-مراقب نیش پشه‌ها باشید
تا جایی که امکان دارد در اتاق‌های با سیستم سرمایشی مناسب بمانید، اگر چادر می‌زنید از پشه‌ بند استفاده کنید و موقع خواب همه بدنتان را بپوشانید همچنین از پمادهای دفع حشرات نیز استفاده کنید.


۷-مواظب پوستتان در برابر تابش نور خورشید باشید
با اینکه نور خورشید برای بدنتان مفید است ولی بیش از اندازه معمول باعث گرمازدگی و سوختگی می‌شود پس همیشه کرم ضد آفتاب بزنید و آب زیاد بنوشید.

 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد