روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

کسب آرامش از دریا

کسب آرامش از دریا

کسب آرامش از دریا

 

 

تا حالا به این فکر کردید که چرا قدم زدن در ساحل به شما آرامش میدهد؟ آیا میدانستید که ساحلِ‌دریا بر بهداشت و سلامت تاثیر بسزایی  دارد؟!

تحقیقات نشان داده است که دریا و آرامش آن اثر فوق العاده‌ایی بر بیماران دارد تا جایی که پزشکان آن را توصیه میکنند. علت اصلی آرامش بخش بودن ساحلِ‌دریا، صدای امواج آب است. در پژوهشی در رابطه با اینکه که چه صداهایی برای انسان آرامش و لذت بخش است انجام شد، نشان میداد صداهایی آرامش بخش هستند که موج تقریبا یکنواختی دارند و شدت آن متوسط تا کم باشد. صدای امواج دریا این ویژگی‌ها را دارد.

مکان‌های شلوغ و پر سرو صدا مانند ترافیک، باعث آزاد شدن هورمون استرس و در نتیجه زخم معده و حمله قلبی می‌شود. اما صدای امواج دریا باعث آرامشِ‌روانی شده و سطح ترشح هورمون استرس را کاهش می‌دهد.

 

تاثیر صدای دریا از نظر علمی بر مغز

از نظر برخی افراد صدای امواج دریا بسیار معمولی است، اما جالب است بدانید، از نظر علمی به اثبات رسیده  است که صدای امواج دریا، بوییدن نمک دریا و احساس کردن شن های نرم ساحل زیر انگشتان پا، تاثیر فوق‌العاده‌ایی بر انسان دارد.

مطالعات نشان میدهد تمام محیط های دریایی میتواند تاثیر حیرت آوری بر سلامت ذهن بگذارد.

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که همیشه به سلامت جسم‌مان توجه ویژه ای داریم.

 در دنیا فعالیت‌هایی وجود دارند که همزمان تاثیر مثبت روی جسم و ذهن می گذارند مثل ورزش کردن، که بارزترین اثر آن روی جسم است و همیشه این را شنیده ایم که عقل سالم در بدن سالم است.

واقعیت این است که ما باید بتوانیم بین ذهن و جسم‌مان تعادل برقرار کنیم. امروزه مطالعات زیادی در خصوص تاثیر دریا روی مغز شده است که همه نشان دهنده‌ی این هستند که یکی از مقاصد  سفر ما بهتر است که ساحلی باشد، چرا؟ چون این مقاصد به ما کمک می‌کنند، بتوانیم ذهن‌مان را شارژ کنیم.

 

تاثیرات دریا بر روح و روان :

 

آبی دریا

رنگ تاثیر به سزایی بر روح و روان و روحیات ما دارند. مطالعات نشان داده‌اند که رنگ آبی دریا، حس آرامش را القا میکند و باعث کم شدن استرس می‌شود.

 

استشمام بوی اقیانوس

استشمام هوای نمکی دریا فوایدی درپی دارد که از جمله آنها، آزاد کردن یون‌های منفی است، که به جذب بیشتر الکسیژن منجر میشود. گفته می شود که یون های منفی قابلیت ضد افسردگی دارند. این مورد را یکی از دانشمندان به نام دکتر کلارنس در سال ۱۹۳۲ انجام داده بوده است او در واقع روی یکی از همکارانش تحقیقاتی انجام داد و متوجه شد که خلق و خوی همکارش با توجه به نوع یون تغییر می کند.

 

حس خوب راه رفتن بر روی ساحل شنی

راه رفتن بروی شن های میتواند تاثیر شفت انگیزی بر ذهن داشته باشد.

درواقع پای ما شبکه‌ای از اعصاب و نقاط حساس دارد و این قابلیت را دارد که یون‌های آزادی که روی ساحل شنی است را جذب می‌کند درست مانند شش‌ها که یون‌های آزاد موجود در هوا را جذب میکند.

واقعیت این است که زمین بار منفی دارد و زمانی که شما با پای برهنه روی شن‌های ساحل راه می‌روید دارید بدنتان را با یک منبع انرژی در تماس قرار می‌دهید.

یکی از بیولوژیست هایی که در این زمینه تحقیقاتی را انجام داده است به نتایج جالبی رسیده است او می گوید همین که پایتان روی زمین قرار می گیرد می توانید آن را احساس کنید، البته بعضی از افراد می گویند نتوانسته اند چیزی حس کنند و احساس خاصی در آن ها ایجاد نشده است بنابراین می توان نتیجه گرفت که تا حد زیادی شخصی است اما این علم محض است.

پس، از راه رفتن بر روی ساحل شنی  غافل نشوید .

 

 

 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد