روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ (به جز ایام تعطیل)

غذاهای محلی کیش

غذاهای محلی کیش

غذاهای محلی کیش


غذاهای محلی که در سفر به کیش نباید از دست داد

سمک مشوی
سمک‌ مشوی یک غذای عربی پر طرفدار است که مهترین قسمت آن را ماهی های خوشمزه خلیج فارس تشکیل می‌دهند. ماهی این غذا بسته به نوع سفارش شما می‌تواند سرخ شده یا کبابی باشد که در ترکیب بی نظیری از ادویه‌های تند عربی، طعم فوق العاده‌ای دارد.


مرگوگ یا مرقوق
مرگوگ یک غذای فوق العاده خوشمزه است که در پخت آن مواد تازه‌ای از انواع سبزیجات و گوشت استفاده می شود. این مخلفات شامل بادمجان، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سیب زمینی، گوشت های استخوان دار، پیاز و سیر و ادویه های مخصوص است که به صورت جداگانه پخته و سپس ترکیب می‌شوند، در انتها با اضافه شدن خمیر های دایره شکلی از آرد سنگک داخل این خورشت سنتی، می توانید یکی از خوشمزه ترین غذاهای جزیره را تست کنید.

 

محمر
اگر طرفدار غذاهای شیرین هستید، محمر می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در بین غذاهای محلی کیش باشد. محمر، برنجی شیرین است که به طور معمول به همراه ماهی سرو می شود و قطعا تجربه ای متفاوت از ترکیب مزه هاست.


مضروبه
یکی دیگر از طعم های متفاوت ماهی‌های خلیج فارس را می توان با امتحان کردن مضروبه چشید. مضروبه، ترکیب ماهی سرخ شده و یا کبابی به همراه سیر و نوعی سبزی است.


هریسه
هریسه نوعی حلیم عربی است که در بین غذاهای سنتی کیش، طرفدارهای مخصوص خودش را دارد.در این غذا گندم یا بلغورو مرغ یا گوشت گوساله دو ترکیب اصلی هستند. آنچه هریسه را از حلیم متفاوت کرده وجود هل و دارچین در آن است؛ دو طعم دهنده بی‌نظیر با طبعِ بسیار گرم که در اکثر غذاهای جنوب ایران وجود دارند. آب، آرد، شکر و آبمیوه نیز در هریسه وجود دارد. بنابراین در این غذای مقوی انتظار طعمی شیرین در کنار عطری بی‌نظیر را داشته باشید.

مجبوس لحم
اصلی ترین غذای محلی جزیره کیش را می توان مجبوس لحم دانست. این غذای خوشمزه از پخته شدن برنج با ادویه های عربی، نخود و کشمش درست می‌شود و همراه با گوشت، مرغ و یا ماهی سرو می‌شود. جالب است بدانید که مجبوس لحم یکی از مهمترین غذاهای مجالس و مهمانی‌های بومیان جزیره کیش محسوب می‌شود.

 

در جزیره غیر از رستورانهایی که منوی غذای عربی دارند ، خانه بومیان کیش محلی ست که شما میتوانید این غذاهای خوشمزه محلی را تهیه نمایید .

نوش جان

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد