روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا ( قسمت اول )

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا ( قسمت اول )

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا ( قسمت اول )

 

قسمت اول

 

امروزه پخت و ارائه غذا با هدفی  فراتر از انتظار عامه مردم مورد توجه قرار میگیرد  و تبدیل به صنعت و هنری مهم در دنیا شده است؛ کشورهای بسیاری در این حوزه وجود دارند که با داشتن غذاهای لذیذ سرآمد کشورهای دیگر هستند. به همین دلیل در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با فرهنگ غذا در مقاصد گردشگری آشنا کنیم که به نظر ما بهترین غذاهای دنیا را دارند که البته انتخاب هایی شخصی خواهند بود. حتماً این مطلب را مطالعه نمایید
١٠- ایالات متحده
با اینکه کشور آمریکا دراین لیست قرار گرفته اما بسیاری از غذاهای این کشور معمولاً از دیگر نقاط جهان نشأت می گیرند. پیتزای امروزی آمریکا از ایتالیا آمده و سیب زمینی سرخ کرده نیز ریشه ای بلژیکی یا هلندی دارد. همبرگر و فرانکفورتر نیز کاملاً مشخص است که از آلمان آمده اند. اما در آشپزخانه های آمریکایی غذاهای خاص دیگری نیز یافت می شود که در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارند. غذاهای خانگی ایالات متحده را نیز نباید نادیده گرفت. از غذاهای خوشمزه آمریکایی می توان به آبگوشت صدف، کیک لیمو و سالاد کوب اشاره کرد. همچنین نباید پویش تولید غذاهای سازگار با محیط زیست که اکنون توسط میشل اوباما هدایت می شود را نیز نادیده گرفت. چیزبرگر یکی از نمونه هایی است که می توان گفت مردم ایالات متحده از یک غذای خوب، غذایی بهتر ساخته اند. کیک شکلاتی نیز از غذاهای کلاسیک ایالات متحده به شمار می آید که در سراسر جهان شناخته شده است.
٩- مکزیک
اگر مجبور بودید در ادامه زندگی خود تنها غذاهای یک کشور را بخورید پیشنهاد میکنیم غذاهای مکزیکی را بعنوان بهترین و هوشمندانه ترین تصمیم ، انتخاب کنید. از انچیلادا گرفته تا تاکو، هلادو و کوسادیلا می توانید طعم لذیذ سالاد یونانی و ادویه کاری هندی را حس کنید و همچنین گرمای غذاهای تایلندی . همچنین در این کشور می توانید بسیاری از مواد غذایی که در زمره سوپرغذاها قرار می گیرند را نیز بیابید، اقلام خوراکی مانند آووکادو، گوجه فرنگی، لیمو، سیر، لوبیا، شکلات و انواع فلفل که غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات سالم هستند. 
٨- تایلند
غذاهای خیابانی بهترین وجهه فرهنگ غذایی تایلند است. تایلندی ها مزه های مختلف ترش، شیرین، شور را باهم ترکیب می کنند. خوردن غذای تایلندی در سواحل مرطوب، زیر آفتاب و با توجه به مهمانپذیر بودن مردم این کشور تجربه ای متفاوت است. توم یام کونگ یکی از غذاهای خام تایلندی است که با گیاه لیمو، زنجبیل، برگ های لیموی کفیر و فلفل تند درست می شود. کاری ماسامان نیز یک کاری تایلندی با ریشه ای اسلامی است که در کنار سوم تام (سالادی ترش، پرفلفل، شیرین و نمکی) از بهترین غذاهای جهان به شمار می آید
٧- یونان
یونان علاوه بر آب های آبی و سواحل زیبا، به خاطر زیتون، پنیر فتا، سالادهای رنگارنگ و کباب های خوشمزه اش شناخته می شود. زیتون یکی از مهم ترین صادرات یونان به شمار می آید که یکی از سالم ترین مواد خوراکی است. سوپ ها و دلمه های سنتی این کشور شما را به زندگی در یونان باستان می برد. انواع مختلف روغن زیتون با طعم های متنوع، اسپاناکوپتیا (ترکیبی از اسفناج و پنیر فتا)، گیروس (ساندویچ گوشت مخصوص یونان) و لاچانوریزو (کلم و پیاز پخته شده همراه با برنج) از بهترین غذاهای کشور یونان به شمار می آیند.
۶- هند
شهرت غذاهای هندی نیز به خاطر تندی و استفاده فراوان از ادویه جات و گیاهان خوراکی آنهاست. هیچ قانونی برای ترکیب ادویه ها وجود ندارد و همین موضوع باعث خوشمزگی غذاهای هندی شده است. هر غذایی در این کشور با ادویه ها طعمی متفاوت خواهد داشت و در پایان هر غذا نیز دانه خوشبوی رازیانه برای کمک به هاضمه گزینه ای ثابت به شمار می آید. برای هر غذا در هر منطقه تنوع خاصی وجود دارد، از غذای دریایی گوآ گرفته تا وزوان کشمیری و غذاهای نارگیلی کرآلا. از غذاهای منحصر بفرد هند می توان به دال (عدس آب پز شده)، دوسا (پنکیکی پر شده از پنیر تا سبزیجات تند که برای ناهار یا شام سرو می شود)، چای و جوجه بالتی اشاره کرد که این گزینه آخر از غذایی بریتانیایی مشتق شده است.

 

با ما همراه باشید

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد