روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

سوغات کیش

سوغات کیش

سوغات کیش

 

 
قهوه و انواع شکلات
جزیره کیش یک منطقه آزاد محصولات خارجی بسیاری در این منطقه وجود دارد و قیمت آن‌ها هم به نسبت دیگر شهرها پایین تر است. از همین رو در این منطقه می‌توانید انواع قهوه و شکلات را با قیمت مناسب به منظور سوغات کیش تهیه کنید و برای خودتان یا عزیرانتان بخرید و برندهای معروف شکلات نیز در این منطقه یافت می‌شود.

خرما و مرکبات
خرما و انواع مرکبات یکی دیگر از سوغات کیش محسوب می‌شود. شما می‌توانید بهترین نوع خرما را از این منطقه تهیه کنید که در انواع مختلف نظیر خارک، رطب، خرمای خشک و خرمای معمولی و سایر فرآورده‌های تهیه شده که از جمله آن‌ها چیپس خرما، عسل خرما، شیره‌‌ی خرما وغیره هم به وفور در این منطقه عرضه می‌شود.

ادویه و عسل
معروف ترین سوغات کیش ادویه و عسل است. یکی از این ادویه‌ها ترکیبی از هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن است که برای مزه‌دار کردن غذاهای مختلف از جمله مرغ، ماهی، کتلت و خورش مناسب است. عسل هم از سوغات خاص و برجسته ی جزیره‌ی کیش می‌باشد که طعم بسیار فوق العاده‌ای را دارا می‌باشد.


صنایع دستی
صنایع دستی کیش محصولاتی نظیر پولک، مرجان، صدف، گوش ماهی، و بقایایی از آبزیان در قالب اشیای مختلف از جمله سوغات کیش به شمار می‌رود. و انواع دیگری نظیر گلیم سوزنی، سبدها و حصیرها و همچنین کوزه‌های سفالی و پارچه‌های گلابتون‌دوزی نیزسوغات کیش محسوب می‌شود.

حنا
حنا یکی از محبوب‌ترین سوغات کیش محسوب می‌شود و زمانی که به این جزیره سفر می‌کنید بومی‌هایی را مشاهده می‌کنید که بر روی دست مسافران نقوشی را طراحی می‌کنند. با توجه به مصرف زیاد حنا در این منطقه حناهای آماده و نیمه آماده‌ی مرغوب برای خرید شخصی و حتی برای خرید سوغات به وفور دیده می‌شود.

پوشاک
به دلیل این که جزیره کیش در منطقه آزاد قرار دارد محصولات مختلفی وارد این منطقه می‌شوند که قیمت مناسبی هم دارا می‌باشند. از همین رو در پوشاک مختلف با قیمت و کیفیت بسیار مناسب وارد این منطقه می‌شود و همچنین تعداد مراکز خرید و فروشگاه‌‌ها و تنوع محصولات و قیمت‌‌ها، باعث می‌شود که بسیاری از افراد، لباس را به عنوان سوغات سفر انتخاب کنند. حتی اگر به دنبال پوشاک برند هستید، می‌توانید برند مورد نظر را پیدا کنید. 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد