روابط عمومی ۰۹۰۲۲۰۰۷۸۷۰ پاسخگویی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ (به جز ایام تعطیل)

حیات وحش

حیات وحش

حیات وحش

حیات وحش در جزیره کیش 

پستانداران 
پستانداران که از مهمترین حیوانات این گروه می توان آهوی ایرانی را نام برد که بصورت آزاد در جزیره کیش گردش میکنند و شکار آنها ممنوع می باشد. گربه، خدنگ، خارپشت ایرانی، موش، جربیل بلوچستان و دلفین معمولی نیز از دیگر پستانداران آبزی جزیره هستند .
پرندگان
پرندگان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب به این جزیره مهاجرت میکنند و گروه بیشمار پرندگان در اطراف باغ بهشت و درخت سبز تماشایی است که از آن جمله می توان به بلبل، چکاوک کاکلی، عقاب ماهیگیر، حواصیل خاکستری، سبز قبای هندی و ... اشاره کرد.

خزندگان
تنوع خزندگان در جزیره محدود و عمدتا شامل لاک پشتها، مارمولک ها و مارها است. لاک پشت ها برای تخم ریزی به ساحل می آیند. مارمولک ها که از فراوانی نسبی بالایی برخوردار می باشند بی خطرند و از حشرات تغذیه میکنند. دو نوع مار قیطانی غیر سمی و مار جعفری که سمی است نیز در جزیره وجود دارد.
آبزیان
تعداد زیادی از آبزیان موجود در خلیج فارس به دلیل حوادث مختلفی به این پناهگاه آرام و گرم پناه آورده اند که از آن جمله می توان به قباد (شاه ماهی) حلوا سفید، شوریده و صدها گونه ماهی تزئینی اشاره کرد.آبهای ساحلی جزیره کیش فاقد کوسه خطرناک بوده و شنا در دریا کاملا بی خطر است. کوسه هایی که بعضا در ساحل کیش دیده میشوند از ماهی های کوچک تغذیه میکنند و برای شناگران خطری ندارند.

 

0 نظر

ارسال دیدگاه

ورود

اکانت ندارید؟ ثبت نام

رمز جدید برای شما پیامک خواهد شد